Dlaczego warto kupować lokalnie
Myśl lokalnie, działaj lokalnie, kupuj lokalnie i ciesz się dobrą obsługą, wiedzą o produktach, wysoką jakością. Ze świadomością, że zrobiłeś coś dla przetrwania lokalnych sklepów, usług i dla rozkwitu swojej lokalnej społeczności.
Sklepy i inne lokalne biznesy oferują szeroką gamę bardzo dobrych produktów i usług w przystępnych cenach. Wielu ludzi odzwyczaiło się już od tego rodzaju zakupów i mogą być zdziwieni, jak wiele produktów można dostać u małych sprzedawców.
Takie zakupy to oszczędność pieniędzy (zobacz również). Położonym poza miastem galeriom handlowym udało się przekonać nas, że małe sklepy oznaczają wysokie ceny. Rzeczywistość tego jednak nie potwierdza.
1. Kupuj lokalnie – wspieraj siebie. Badania pokazują, że gdy kupujesz u niezależnych, lokalnych, a nie ogólnokrajowych przedsiębiorców, do innych lokalnych firm, dostawców usług i rolników trafia znacznie więcej twoich pieniędzy. A to wzmacnia ekonomiczne podstawy całej społeczności.
2. Wspieraj lokalne społeczności. Organizacje nonprofit otrzymują średnio o 250% większe wsparcie ze strony drobnych przedsiębiorców, niż wielkich firm.
3. Utrzymuj wyjątkowość waszej wspólnoty. Gdy kupujemy lokalnie, jemy lub bawimy się, sprawia to, że w naszej wspólnocie czujemy się bardziej jak w domu. Biznesy, które są jedyne w swoim rodzaju, to integralna część wyjątkowości miejsca, w którym żyjemy. Zyskuje również turystyka. „Ludzie, wyjeżdżając na wakacje, szukają miejsc, które będą jakieś, a nie jakiekolwiek".
4. Dbaj o środowisko. Lokalne firmy zaopatrują się lokalnie, co redukuje transport. Ich sklepy i zakłady usługowe umiejscowione są zazwyczaj w centrum miasta, a nie na jego skraju. Oznacza to, że mniej przyczyniają się do rozrostu miast, korków, zanieczyszczeń i utraty naturalnych siedlisk.
5. Twórz miejsca pracy. Drobne przedsiębiorstwa są największymi pracodawcami w skali kraju i w każdej wspólnocie, zapewniając więcej miejsc pracy dla lokalnych mieszkańców.
6. Ciesz się lepszą obsługą. Lokalne firmy zazwyczaj zatrudniają ludzi, którzy więcej wiedzą o sprzedawanych produktach i mają czas, by poznać klientów.
7. Inwestuj we wspólnotę. Lokalni przedsiębiorcy żyją zwykle w tej samej okolicy, rzadziej ją opuszczają i więcej inwestują w jej przyszłość.
8. Płać podatki, które zostaną dobrze wykorzystane. Lokalne biznesy w centrach miast wymagają względnie niewielkich inwestycji infrastrukturalnych, co sprzyja bardziej efektywnemu wykorzystywaniu usług publicznych w porównaniu z dużymi firmami handlowymi.
9. Kupuj to, czego chcesz ty sam, a nie ktoś inny. Rynek z setkami tysięcy małych biznesów jest, na dłuższa metę, najlepszą drogą do innowacji i niskich cen. Ogromna liczba takich firm, które oferują produkty nie w oparciu o ogólnokrajowe plany sprzedaży, lecz kierują się własnym interesem i potrzebami lokalnych nabywców, gwarantuje znacznie szerszy wybór towarów.
10. Wspieraj lokalną prosperity. Przybywa badań, które pokazują, że w coraz bardziej homogenicznym świecie przedsiębiorcy i wykwalifikowani pracownicy chętniej inwestują i osiedlają się we wspólnotach, które zachowały swoje lokalne biznesy i wyjątkowy charakter.
Na podst. Why shop local, Aspire Worldwide
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 55 54 32