To nie jest piramida… to nowy model biznesowy
Co z Herbalife? Czy jest to piramida, jak twierdzi menedżer funduszu hedgingowego William Ackerman? A może jest to trwały, rozrastający się biznes, jak uważa zatwardziały kapitalista Carl Icahn? I dlaczego powinno Cię to obchodzić?
Herbalife jest jedną z największych i najbardziej agresywnych firm marketingu sieciowego. Obiecuje ludziom, że mogą zarobić miliony, jeżeli po prostu zwrócą się do swych przyjaciół i współpracowników – czyli swojej sieci społecznej – z ofertą sprzedaży produktów.
Brzmi jak piramida? Ty stajesz się dzięki mnie kupującym i sprzedającym, a później wkręcasz siostrę i brata i oni też (dzięki Tobie) stają się kupującymi i sprzedającymi, a następnie...
Tylko, że ten mechanizm nie jest jedynym, dzięki któremu działa Herbalife. Firma ta rozrasta się z dwóch powodów:
1. Stosuje strategię marketingu bezpośredniego „każdy z każdym" – pozwala ona ciąć koszty dystrybucji, wspierać indywidualną obsługę i gwałtownie zwiększać ekspozycję. Idealna dla naszego nowego życia w sieci. Inne przykłady siły takiego modelu: eBay, Tupperware i Avon.
2. Angażuje ludzi, którzy chcieliby rozpocząć własną działalność gospodarczą, ale nie stać ich na pokrycie wysokich kosztów kupna franczyzy czy sfinansowanie własnej restauracji. Firmy marketingu sieciowego umożliwiają rozpoczęcie pracy w niepełnym wymiarze godzin, rozwój we własnym tempie, z niskim ryzykiem i kosztami rozruchu, ale przy wsparciu ugruntowanej marki, ustalonych zasad marketingu czy obsługi klienta oraz systemów logistycznych.
Na podst. It's Not a Pyramid Scheme... It's the New Business Model, Harry S. Dent Jr, Survive & Prosper
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 55 54 32